ZAMAN - Her şeyden önce oyunda zar, fırıldak gibi şans faktörünü öne çıkaran öğeler kullanılmamış. İlerleme bilgi, genel kültür, beceri kartlarının altındaki yöneltmelerle sağlanıyor. Bir başka deyişle bilginiz, beceriniz ve genel kültürünüz kadar ilerliyorsunuz.
Muştu Yayınları Yayın Yönetmeni Osman Kaplan, oyunun hedefini, "Oyunla, ebeveynin televizyon izlediği, çocukların bilgisayar oynadığı, zorunluluk olmadıkça konuşulmadığı aile yapısında iletişim geliştirici alternatif oluşturmayı hedefledik." diyerek açıklıyor. Oyun bir günlük macera üzerine kurgulanmış. Sabah evlerinden çıkan çocukların belirli bir güzergâh üzerinden eve dönmesi hedeflenmiş. Evine ilk dönen oyuncu kazanıyor. Ancak yolda ilerlemek o kadar kolay değil. Yıldızlı kutucuğa gelinmişse ilgili renkten soru kartı çekmek gerekiyor. Sorular, çok kolay (sarı), kolay (yeşil) ve zor (mor) olmak üzere kategorilendirilmiş. Sorular 8-12 yaş grubu öğrencilerinin seviyesi dikkate alınarak hazırlanmış. Doğru cevap vermişseniz soru kartının altında yazan rakam kadar ilerliyorsunuz. Yanlış cevap vermişseniz bir sonraki eli beklemek zorundasınız. Oyunu iki, üç ve dört kişiyle oynama imkânı da var. Oyun başta NT olmak üzere kitapçılarda satışa sunuldu